Thursday

Thursday – How to teach colours?

Witam w czwartek.

Kontynuujemy wątek z tego tygodnia. W ramach powtórki przygotowałam dla Was kartę z mrówką do wydrukowania tzw. flashcard (napiszę o nich więcej nieco niżej): Flashcard Ant

Będzie ich o wiele więcej, więc proszę o drukowanie, pokolorowanie i zbieranie. Proszę również w miarę możliwości o pokazywanie dziecku albo wieszanie w widocznym miejscu (np. na tablicę korkową). Gdy będzie ich więcej, można od czasu do czasu je zmieniać.

Chciałabym jednak dzisiaj skupić się na kolorach i napisać parę wskazówek jak uczyć dzieci kolorów. Oprócz książeczek, o których pisałam wczoraj mamy przecież nieograniczone możliwości.

1) Flashcards – karty dydaktyczne lub inaczej nazywane kartami obrazkowymi. Widnieje na nich obrazek, któremu przeważnie towarzyszy słowo opisujące przedstawiony przedmiot, miejsce, zwierzątko itd.

W zależności od tematu będę je dla Was przygotowywała.

Zachęcam jednak, żeby flashcard z kolorami zrobić razem z dzieckiem. Można każdy kolor przygotować na osobnej kartce, ale można również tak, jak zrobiłyśmy to my. Można też każdy kolor podpisać, ale nie jest to konieczne.

Colours

2) Sortowanie klocków lub innych przedmiotów w różnych kolorach. Pamiętajcie, żeby za każdym razem, gdy dziecko ma w rączce klocek w danym kolorze, powtarzać nazwę koloru po angielsku.

Proponuję też następujące zwroty:

  • It is blue/green/brown/red/yellow/red
  • What colour is it? It is …
  • Is it blue? Yes, it is / No, it isn’t

3) Odnajdywanie przedmiotów w danym kolorze w naszym otoczeniu. Możemy się porozglądać i znaleźć wszystko np. w kolorze czerwonym w pokoju dziecka. Wiadomo, że nazwy przedmiotów będą przez dziecko wymawiane w języku polskim. Jeżeli wiecie jak dany przedmiot jest po angielsku, zachęcam do powtarzania za dzieckiem i zastępowanie polskiego słówka angielskim.

Przydatne zwroty:

  • What is blue/green/brown/red/yellow/red?
  • Bravo, it is red!
  • No, it isn’t red. It is blue.

4) Prace manualne. Co powiecie na malowanie rączkami?

P1120769

Przydatne zwroty:

  • Your hand is blue/green/brown/red/yellow/red
  • It is blue/green/brown/red/yellow/red
  • It is a yellow sun
  • It is a brown house

Możemy wprowadzać też inne słowa i nazywać to, co dziecko maluje.

5) A może plastelina?

P1130293

My najpierw pokolorowałyśmy obrazek, a potem wyklejałyśmy plasteliną. Przypominam, żeby za każdym razem powtarzać nazwę koloru po angielsku – gdy dziecko sięga po kredkę albo plastelinę.

6) Proponujemy też stempelki. Możemy wybrać jeden albo więcej kolorów i jak tylko dziecko przybije stempelek – mówimy kolor po angielsku albo pytamy: What colour is it?

P1130933

7) Możemy też zafarbować ryż.

P1120289

8) Możemy również wykorzystać rolkę po papierze toaletowym – dwa sposoby.

P1110765 P1150925

9) Albo ziemniaki, które wykorzystujemy do robienia kolorowych pieczątek.

P1110820

10) Inne pomysły:

  • kolorowanki
  • rysowanie
  • malowanie farbami
  • własnoręcznie wykonane domino (łączymy części w tym samym kolorze)
  • własnoręcznie wykonane karty do gry “Piotruś” (łączymy w pary karty o takim samym kolorze i wybieramy jednego Piotrusia – kartę w danym kolorze, która nie ma pary)
  • zabawa ruchowa – możemy poukładać wcześniej wykonane flashcards na dywanie w pewnej odległości od siebie, wykrzykujemy kolor, a dziecko musi stanąć obok karty w danym kolorze

Pomysłów jest całe mnóstwo. Praktycznie przy każdej pracy plastycznej możemy przemycić angielskie nazwy.

Mama Małej Mrówki radzi: Pamiętajcie, żeby wszystko powtarzać … sto razy 🙂 I robić brawo 🙂

Może pochwalicie się swoim dziełami, przy których uczyliście swoje Maluchy angielskiego?

Chętnie je pokażemy 🙂

Napiszcie też jakie są efekty 🙂

Advertisements

8 thoughts on “Thursday – How to teach colours?

  1. Super pomysły – takie proste i w sumie oczywiste. Ale zebrane w jednym miejscu – zdecydowanie ułatwiają uczenie malucha :).
    Granna wydała dla maluchów takie domino z kolorami – myślę, że można taką grę też wykorzystać do nauki kolorów 🙂

  2. Ja to jednak jestem mało odkrywcza. Robię ze swoim dzieckiem podobne rzeczy, ale nie wpadłam, żeby mówić do niego przy tym po angielsku. Wiecie, szukałam w necie jak uczyć, a przecież przy takich maluchach nie trzeba żadnych podręczników i innych cudów. Mamo Małej Mrówki- dzięki. Pozdrawiam.

  3. Nam się bardzo przydała książeczka kolory/colours – pisałam o niej nie dawno.
    Kartkę wydrukowałam i zaraz daję córce do kolorowania 😉

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s