Saturday

Saturday – Colour songs and rhymes

Good morning 🙂

Sobota – nasz ostatni dzień tygodnia zamykający nasze zmagania z kolorami i oczywiście mrówką 😉

Zanim przejdę do wierszyków i piosenek, chciałabym Was prosić o feedback po pierwszym tygodniu naszej “działalności”. Napiszcie proszę co udało Wam się zrobić i czy w ogóle 😉 Jaka była reakcja Waszych dzieci, co już umieją, jakie słówka kojarzą i jakie już potrafią wymówić. Jest to dla mnie szalenie ważne.

Mama Małej Mrówki radzi: Wiele razy podczas tego tygodnia pisałam, żeby powtarzać dzieciom wszystko sto razy. Myślę, że jest to najważniejsze. Pamiętacie jak Wasze dzieci uczyły się języka polskiego? Ja nie. To się po prostu stało. Podobnie będzie z językiem angielskim. Napisałam “podobnie” ponieważ przypuszczam, że większość z nas nie mówi do dziecka cały czas po angielsku. Dlatego naszym zadaniem jest, tak jak już kiedyś wspomniałam, przemycanie angielskich słówek tak często jak to tylko możliwe. Możemy nawet zastępować polskie słowa angielskim w naszym codziennym porozumiewaniu się z dzieckiem. Na początku może się wydać, że dziecko nie rozumie, ale wkrótce to się zmieni. Moja Mała Mrówka długo nie mówiła po polsku, aż pewnego dnia zaczęła i to od razu pełnymi zdaniami używając słówek, które wprawiały mnie w zdumienie. Tak będzie z angielskim 🙂 Liczy się tylko konsekwencja.

Liczy się również wprowadzenie właściwej atmosfery. Na początek proponowałabym puszczanie dziecku angielskich powszechnie znanych w anglojęzycznym świecie piosenek. Ma to na celu przyzwyczajenie dziecka do brzmienia tego języka. Taką płytę należy puszczać przynajmniej raz dziennie podczas zabawy. Jest ich obecnie całe mnóstwo i wybór należy do Was. Wystarczy w sklepie powiedzieć, że szuka się płyty dla dzieci z angielskimi piosenkami.

Poniżej przykładowa płyta. Kliknijcie proszę na okładkę i posłuchajcie fragmentów piosenek. Na razie proszę dziecku puszczać piosenki, a ja na pewno do nich wrócę i będę szczegółowo omawiała.

toybox-angielski-dla-dzieci-p-iext12578766

Wracając jednak do tematu dzisiejszego wpisu – Colour songs and rhymes.

Proponuję na dziś:

1) Zabawa ruchowa – piosenka

Śpiewamy następującą krótką piosenkę na melodię “If You’re Happy and You Know It” –  za każdym razem zmieniamy kolor i przy słowach “clap your hands” klaszczemy w dłonie. Przypominam, że poznaliśmy green, yellow, blue, red i brown. Oczywiście, jeżeli Maluch zna więcej kolorów, śpiewamy dalej 🙂

If you’re wearing something blue, clap your hands.
If you’re wearing something blue, clap your hands.
If you’re wearing something blue, clap your hands.
If you’re wearing something blue, clap your hands.
(Adapted Traditional)

Poniżej prawdziwa wersja (do której też wrócimy), żeby przybliżyć Wam melodię:

Źródło: Youtube

2) Tzw. “chant” – do oglądania, słuchania … i powtarzania

Źródło: Youtube

3) Wierszyk o kolorze czerwonym i niebieskim – do zapamiętania

Roses are red

violets are blue

sugar is sweet

and so are you

(Traditional)

Oczywiście piosenek czy wierszyków o kolorach jest o wiele więcej, ale moim zadaniem nie jest przygotowanie listy wszystkich możliwych. Pamiętajcie proszę, żeby nie zasypywać dziecka i nie wymagać od razu zapamiętania kilkudziesięciu piosenek. Lepiej powtarzać to samo wiele razy. I proszę się nie przejmować, jeżeli macie wrażenie, że dziecko nie rozumie. Języka polskiego na początku też nie rozumiało, prawda?

Podsumowując: sugeruję, żeby mieć w domu na razie jedną płytę CD i powtarzać przez jakiś czas powyższe trzy punkty. Jeżeli jednak uznacie, że to za mało dla Waszego dziecka, zachęcam oczywiście do szukania, a jeżeli macie jakieś pytania – ja chętnie w tych poszukiwaniach pomogę.

Pozdrawiam Was ciepło i … have a nice weekend 🙂

Advertisements

6 thoughts on “Saturday – Colour songs and rhymes

  1. Fajny sposób na zmianę tej piosenki. My często bawimy się też w szukanie kolorów w pokoju. śpiewamy wtedy na zmianę “A see something … blue/red/green/yellow” i druga osoba szuka wskazanego koloru. mój synek to uwielbia, chociaż my akurat kolorów nie musimy ćwiczyć bo wszystkie podstawowe zna. A młoda obserwuje (1,5 roku) i może też coś przy okazji chwyta. Na razie na pewno wie co to znaczy “Clap your hands” 🙂
    Kochana, idziesz jak burza 🙂 Super!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s