Monday

Monday – Balloon

Dzień dobry.

Mam nadzieję, że rozpoczynacie ten tydzień w świetnych humorach. Na wstępie dziękuję wszystkim osobom, które wzięły udział w ankiecie (ankieta będzie jeszcze trwała miesiąc, więc zachęcam osoby, które jeszcze nie oddały głosu, aby to zrobiły). Dzięki temu będę wiedziała jakie lekcje przygotowywać. Tak jak już kiedyś wspominałam, lekcje będą o różnym stopniu trudności, żeby wszyscy odwiedzający nas rodzice mogli znaleźć coś dla swoich dzieci. Na razie z ankiety wynika, że najwięcej mamy dzieci 3-4 letnich, więc dla takich dzieci lekcji będzie najwięcej. Ale oczywiście dla dzieci starszych również. Postaram się, żeby na jednej lekcji było więcej zadań o różnej trudności – tak, żeby każdy rodzic mógł wybrać odpowiednie zadanie dla swojego Malucha 🙂 Co u tym sądzicie? Myślę, że to najlepsze rozwiązanie 🙂

Wracając jednak do lekcji. Dzisiaj “Balloon” 🙂

1) Proszę pobrać flashcards:

Balloon flashcard

Circle flashcard

Dzieci mogą pokolorować. Celowo robię je czarno-białe – podczas kolorowania powtarzamy dziecku słówko – sto razy of course 😉 Dzieciom młodszym możemy lekcję podzielić i pobrać tylko balon. Dzieciom starszym dodajemy koło.

Możemy też używać następujących zwrotów (dzieci młodsze):

  • What is it?
  • It is a balloon
  • It is a blue/yellow/red balloon
  • Is it a red balloon? Yes, it is / No, it isn’t

Zwroty dla dzieci starszych (oprócz zwrotów powyższych):

  • What shape is the balloon?
  • It is a circle
  • Is it a circle? Yes, it is
  • Where is the circle?
  • It is the blue/yellow circle?
  • Is it the brown circle? Yes, it is / No, it isn’t
  • Let’s draw/paint the circle

2) Po parokrotnym powtórzeniu zwrotów zabieramy się do pracy twórczej. Potrzebny będzie: balon, woda, farbki i kartka. Wykonanie: napełniamy balon wodą, moczymy w farbkach – najlepiej w różnych kolorach, żeby poćwiczyć wcześniej poznane nazwy kolorów i odbijamy na kartce. Przy odrobinie wysiłku powinno wyjść kółko. Zarówno dzieciom młodszym jak i starszym proszę powtarzać zwroty z punktu pierwszego (w zależności od wieku). Do zapełnieniu całej kartki, wystarczy dodać balonom sznureczki 🙂 Moja Mała Mrówka chciała balony bez sznureczków 🙂 Nie pytajcie dlaczego 🙂

P1150965 P1150966 P1150967 P1150968 P1150972 P1150975

3) Zakończenie i powtórzenie:

Proszę zaproponować dziecku własnoręczne narysowanie balonów (o kształcie zbliżonym do koła) i pokolorowanie.

Proszę też o pobranie zeszytu ćwiczeń (powtórka również z zeszłego tygodnia):

Workbook 2 B-Balloon

Mała Mrówka też przygotowała ćwiczenie dla swoich kolegów i koleżanek:

Balloon Mała Mrówka

Będziemy kontynuować temat w czwartek. Na czwartek przygotuję też więcej zadań do pobrania.

Dajcie proszę znać jak Wam się podoba dzisiejsza lekcja.

Advertisements

6 thoughts on “Monday – Balloon

  1. Słówko chyba zbyd podobne do polskiego odpowiednika bo M nie mogła załapać i mówiła po polsku ale malowanie i zadania jak najbardziej trafiły do niej i świetnie się sprawdziły jako powtórka kolorów których notabene myślałam że nie potrafi 😀

  2. Ale się cieszę! Fajnie słyszeć, że Twoja córeczka dobrze się bawiła. I widzisz, myślałaś, że córeczka nie zna nazw kolorów, a okazało się, że świetnie sobie z nimi radzi. My, rodzice czasami niedoceniamy dzieci 🙂 Potwierdza to też teorię, że trzeba mówić i mówić, aż w końcu dziecko zapamięta i nagle nas zaskoczy 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s