Wednesday

Wednesday – Flashcards

Witajcie,

Gotowe na zakupy (ewentualnie na przeszukanie własnych szaf i półek)?

Zaczynamy 🙂

W zeszłym tygodniu wspomniałam Wam o flashcards czyli o kartach dydaktycznych będących nieodzowną częścią nauczania języka obcego małych dzieci. Ja również je dla Was przygotowuje. Nasze są czarno-białe, żeby dziecko mogło je samo pokolorować. Zalecałam również zbieranie naszych flashcards i pokazywanie je dziecku od czasu do czasu lub wieszanie w widocznym miejscu. U nas obecnie wiszą cztery flashcards i Mała Mrówka sama o nie pyta i prosi, żeby Jej powtórzyć słowa.

Oczywiście zachęcam do samodzielnego wykonania flashcards. Pamiętajmy, że podczas przygotowania dziecko również się uczy. My wydrukowałyśmy obrazki, przykleiłyśmy na kartoniki i pokolorowałyśmy.

P1160044

Jeżeli jednak nie znajdziecie czasu na wykonanie kart,  zachęcam do kupienia gotowców. W większości są bardzo kolorowe i przykuwają uwagę dziecka.

P1160014 P1160016

P1160040P1160041

Możemy też oczywiście wykorzystać polskie karty dydaktyczne do nauki angielskiego.

Jak wykorzystywać flashcards:

  • pokazujemy dziecku i wymawiamy słowo opisujące przedmiot na obrazku (pamiętajcie, żeby nie zasypywać dziecka od razu dwudziestoma słowami – na początek wystarczy pięć), a zadaniem dziecka jest powtórzenie słowa
  • po przerobieniu powyższego punktu, pokazujemy dziecku i czekamy na Jej/Jego reakcje, za jakiś czas na pewno będzie reagowało poprawnym słowem, pytamy: What is it? / Who is it?
  • układamy flashcards na podłodze w pewnej odległości od siebie, wymawiamy słowo, a zadaniem dziecka jest odnalezienie danego obrazka
  • rozwieszamy sznurek i bierzemy flashcards – ilość zależy od nas, mówimy jakieś słowo, a zadaniem dziecka jest sięgnięcie po prawidłowy obrazek i powieszenie go na sznurku za pomocą klamerki, potem możemy jeszcze raz wszystkie słówka odczytać i oczywiście pokazać
  • wybieramy 3 karty flashcards, pokazujemy dziecku, odczytujemy i odwracamy, następnie pytamy: Where is …? a dziecko zgaduje, gdzie ukryty jest dany obrazek
  • możemy też rozłożyć wszystkie flashcards na stole/dywanie, mówimy: Where is …? a dziecko pokazuje (oczywiście wcześniej musimy flashcards pokazać, a słówka wyraźnie wymówić
  • układamy 3 karty na stole/dywanie, odczytujemy, a następnie przykrywamy np. chustą i odkrywając zabieramy jedną kartę i pytamy: What is missing?
  • segregujemy flashcards według kategorii np. zwierzęta, zabawki itp
  • dla dzieci starszych  – układamy flashcards w taki sposób, aby ostatnia litera słowa na jednej karcie była zarazem pierwszą literą słowa na kolejnej karcie (myślę jednak, że takie karty musimy przygotować sami, z napisami lub wersja trudniejsza – bez napisów – dziecko zna już pisownię danych słów)

To tylko garstka zabaw przy użyciu kart dydaktycznych. Czy macie jeszcze jakieś propozycje?

Zachęcamy do zabawy 🙂

Advertisements

4 thoughts on “Wednesday – Flashcards

  1. Flashcards mamy w domu pełno różnego rodzaju nawet takie z czasownikami i zdaniami, kupiłam jej jeszcze za nim mała umiała siedzieć 😀 tak przypadkiem wpadły mi w rece w Tesco. Oczywiście pokazywałam je od czasu do czasu ( tak wiem oczywiście brak systematyczności :D) ale na tyle zabaw nie wpadłam. Jesteś wielką pomocą dziękujemy 🙂 w poniedziałek wyjeżdżamy wiec jutro mała M bedzie mogła wybrać 5 kart któe zabierzemy ze sobą. Dzięki

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s