Thursday

Thursday – How to teach shapes – part one

Witajcie. Nadszedł czwartek. Jak ten czas leci.

Zastanawiałam się nad tematem dzisiejszego wpisu. Chciałam go oczywiście powiązać z poniedziałkowym wpisem. W poniedziałek dzieci były proszone o wykonanie balonów w kształcie najbardziej zbliżonym do koła. Chciałabym zatrzymać się przy kole. W temacie wpisu napisałam “part one”, ponieważ chce powoli wprowadzać nowe kształty.

Dzisiaj koło – circle.

Sposoby nauki:

1) Oczywiście książeczki obrazkowe lub moja flashcard z poniedziałku to podstawa. Pokazujemy koło, wymawiamy słowo, a potem prosimy dziecko o narysowanie i pokolorowanie. Prosimy, żeby powtórzyło.

Potrzebne zwroty (do powtarzania przy wszystkich punktach):

  • What shape is it?
  • It is a circle
  • Is it a circle? Yes, it is
  • I have a circle

2) Z rolki po papierze lub po ręczniku papierowym wycinamy krążki – powstanie w ten sposób dużo kółek, którymi później można się bawić i zrobić np. myszkę.

P1120343

3) Wykorzystujemy nakrętki (przy okazji możemy liczyć, ale wspomnę o tym przy okazji lekcji o cyferkach).

P1130571

4) Robimy zwierzątka z kółek wyciętych z papieru kolorowego. Mała Mrówka wycinała sama 🙂 Mama dumna 🙂

P1160021 P1160023 P1160026 P1160027

5) Robimy bałwanka (do wykończenia użyłyśmy kolorowych magazynów, z których Mrówka wycięła potrzebne części).

P1160029 P1160030 P1160031 P1160034

6) Zabawy ruchowe: robimy ręką kółka w powietrzu i krzyczymy: It is a circle! 🙂

7) Robimy na dywanie koło z nakrętek lub, jeżeli mamy, kładziemy hula hop. Do koła wkładamy wszystkie przedmioty w kształcie koła znalezione w pokoju dziecka.

8) Rysujemy wszystkie przedmioty w kształcie koła, które nam przychodzą do głowy (nie musimy znać ich angielskich nazw, ale oczywiście jeżeli znamy, jak najbardziej zamieniamy polskie słowa angielskimi)

Pamiętajcie proszę, żeby powtarzać zwroty, które napisałam na początku.

Teraz przeprosiny. Obiecałam, że przygotuję więcej zadań do pobrania, ale niestety nie zdążyłam. Wpadłam jednak na pomysł, żeby w przyszłym tygodniu podsumować trzy tygodnie lekcji. Podsumowanie pojawi w się w formie do pobrania w następny czwartek.

Pozdrawiamy,

Zakatarzone Mama i Mała Mrówka

6 thoughts on “Thursday – How to teach shapes – part one

  1. Witam! Moja starsza córka (5 lat) uczęszcza na kurs Helen Doron. Rok wcześniej chodziła do językowego przedszkola, gdzie angielski był codziennie. Oczywiście jestem bardzo zadowolona z obydwu form nauki języka dla dziecka, jednak największe efekty daje praca (a właściewie zabawa) w domu z dzieckiem. I właśnie takiej strony jak TA mi brakowało! Świetna inicjatywa, a mamie Małej Mrówki składam ogromne ukłony.

    Co do tematu kształtów. Ja z moimi dwoma córkami (5 i 3 lata) w domu uczyłyśmy się kształtów jak zawsze z piosenką. Wycinamy koło, kwadrat, prostokąt i trójkąt (ja wycięłam 3 komplety kształtów). Następnie śpiewamy piosenkę gdzie melodię stanowi piosenka “Panie Janie” i śpiewamy

    “square, square, square, square (Panie / Janie /panie / Janie)
    rectangle, rectangle (rano wstań / rano wstań)
    circle, circle, circle, circle (wszystkiedzwony biją / wszystkie dzwony biją)
    triangle, triangle” (bim bam bom / bim bam bom)

    Pierwszy krok – kiedy śpiewałam to pokazywałam dziewczynkom dany kształt, a kiedy dziewczynki już poznały piosenkę w ruch poszły wszystkie 3 komplety wyciątych kształtów.: śpiewałyśmy już razem, kształty leżały na podłodze i podczas śpiewania unosiłysmy w górę odpowiedni kształt.

    Mam nadzieję,że ktoś coś z tego zrozumiał. 🙂 U nas dało to naprawdę fajne efekty i dziewczyny poznały kształty bardzo szybko.

    Pozdrawiam. Ania

  2. Witam Aniu, dziękuję za komentarz i za miłe słowa. Dodają mi skrzydeł 🙂 Pomysł z kształtami i piosenką super 🙂 Że też na to nie wpadłam 😉 Pozdrawiam Was i zapraszam 🙂

  3. Ależ się cieszę że trafiłam na ten blog! Przymierzam się pomału do nauki angielskiego naszej dwulatki, teraz będę wiedziała jak to ugryźć. Dodałam się do polubiaczy fejsbukowych i do zakładek w razie jakby mi link wcięło, także będę na bieżąco zaglądać :))

  4. Punkty 4, 6 i 7 zrobiły furore u mojej M 🙂 puknkt 5 puki co zabawa bardziej dla mamy :)Początek wrzesnia wiec wg Twoich wskazówek ( z innego postu) robimy plan lekcji no i zaczynamy ćwiczyć – przede wszystkim systematyczność 😛 ale “język ” też 😛

Leave a Reply

