Monday

Monday – Cat

Dzień dobry.

Znowu poniedziałek. Chyba za szybko mi ten czas płynie. W tym tygodniu zamykam pierwszy rozdział. Pisząc pierwszy rozdział mam na myśli lekcje, które pojawiały się przez pełne trzy tygodnie.

Przypomnienie:

Pierwszy tydzień: A – Ant: tematy – mrówka, kolory, mały, duży

Drugi tydzień: B – Balloon: tematy – balon, koło

Trzeci tydzień rozpoczynamy dziś: C – Cat: tematy – kot, ręka (w czwartek pojawią się inne podstawowe części ciała)

W czwartek w ramach powtórki  pojawią się też  ćwiczenia obejmujące wyżej wymienione tematy.

Wracam do dzisiejszej lekcji 🙂

1) Proszę pobrać dwie flashcards. Można pobrać tylko kotka. Ręka jest słówkiem dodatkowym, aczkolwiek wydaje mi się, że w kontekście dzisiejszej lekcji dziecku bardzo łatwo będzie je zapamiętać. Proszę pokolorować.

Cat flashcard

Hand flashcard

Przydatne zwroty:

  • What is it?
  • It is a cat
  • It is a hand
  • It is a blue/yellow/red cat
  • It is a blue/yellow/red hand
  • Is it a red cat? Yes, it is / No, it isn’t
  • Is it a red hand? Yes, it is / No, it isn’t

2) Przygotowujemy kartkę, farbki oraz mazaki. Malujemy rączkę dziecka farbką. Możemy powtarzać słówka związane z kolorami.

Przydatne zwroty:

  • It is your hand
  • What colour is your hand?
  • Your hand is brown/yellow/blue/green

Następnie odbijamy rączkę na kartce. Po wyschnięciu dorysowujemy głowę kotka.

Przydatne zwroty:

  • It is a cat
  • It is a brown/yellow/blue/green cat
  • Is it a cat? Yes, it is
  • It is a little cat
  • It is a big cat

P1150865

Mała Mrówka postanowiła wykonać dwa kotki 🙂

3) Podsumowanie – proszę wydrukować zeszyt ćwiczeń oraz specjalne zadanie od Małej Mrówki.

Workbook 3 C-Cat

Cat Mała Mrówka

Mam nadzieję, że lekcja Wam się podoba. Czekam na komentarze 🙂

Miłego poniedziałku i proszę powtarzać – w czwartek podsumowanie 3 tygodni 🙂

P.S.Myślę, że dziś wieczorem pozmieniam ilustracje, żeby były wyraźniejsze przy wydruku. Napiszcie jak Wam się drukują. Za jasne?

6 thoughts on “Monday – Cat

  1. Dziękujemy za wspaniałą motywację :). Od czasu pojawienia się bloga staramy się codziennie przynajmniej chwilkę poświęcić na angielski :), czasem jest to 5 minut, czasem pół godziny, albo nawet dłużej. W naszym wypadku doskonale sprawdzają się wszelkiego rodzaju prace ręczne (ulubione), filmiki i przydatne zwroty (może proste, ale mam pewność, że ja nie robię błędu), gorzej nam idzie z powtarzaniem i wypowiadaniem zdań, ale to chyba kwestia czasu :).
    Pozdrawia mama 2 i 4 latka

  2. Witam 🙂 Ale miłe słowa. Bardzo, bardzo dziękuję. Właśnie o to mi chodzi – żeby Mamy zrozumiały, że uczenie maluchów jest bardzo łatwe i nie potrzeba do tego żadnych cudów 🙂 Jeżeli chodzi o wypowiadanie zdań – jest tak jak piszesz – wszystko przyjdzie z czasem 🙂 Jak dzieci uczyły się polskiego, to było podobnie, prawda? Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za miłe słowa. Gdy je czytam zaraz się uśmiecham 🙂

  3. Jak ja się cieszę, że tu trafiłam! Dopiero poznaję co i jak, czasu mało więc taką lekcję widzę po raz pierwszy i jestem zachwycona! Może i ja przekonam się do tego języka, przypomnę, nauczę na nowo??
    A powiedz mi jak to jest w przypadku nauki maluchów – 2 lata w górę. Im się nie pomylą języki?? Polski i Angielski?? Łatwe to dla nich??

  4. Ale mi miło 🙂 No mam nadzieję, że się sama przekonasz do angielskiego 🙂 Jeżeli chodzi o naukę takich maluchów – w zeszły piątek o tym pisałam obszerniej. Zerknij proszę.

  5. Hej, wspaniała strona. Ogromnie się cieszę, że powstała. Jest mega pomocna dla takich laików jak ja. Ale mam parę kwesti do wyjaśnienia. Czy ktoś taki jak ja znający tylko parę słów/zwrotów może uczyć dziecko. Skąd będę wiedziała jak poprawnie wymówić jakieś nowe dla mnie słowo? Czy nie popełnię błędu i błędnie będę dziecko uczyć? Przy piosenkach język mi się plącze i nie brzmi to dobrze. Czy nie lepiej będzie jak jednak zostawię to specjalistom? A co z akcentem? Ważny czy nie? Ja nie potrafię porawnie akcentować.
    I jeszcze jedna kwestia – czy nie byłoby problemu gdyby Pani umieszczała linki do wcześniejszych lekcji? Przy wpisie poniedziałkowym pisała Pani przypomnienie – przydałyby się odnośniki, żeby nie musieć szukać. Teraz to jest początek i nie było trudno, ale później?
    Pozdrawiam i trzymam kciuki. Ta strona … SUPER! i SUPER wszystko opisane.
    Justyna

    1. Hej Justyna 🙂 Dziękuję za wizytę i komentarz. Wkrótce pojawi się u mnie tekst na temat najczęściej zadawanych pytań przez rodziców na temat uczenia maluchów. Pozwól, że zanotuję sobie Twoje pytania i odpowiem na nie przy okazji właśnie tego postu 🙂 Dziękuję też za wskazówki – pomyślę o nich. No i za miłe słowa 🙂 Pozdrawiam.

Leave a Reply

