Thursday

Thursday – Eyes, nose and mouth

Witajcie.

Na wstępie chciałam podziękować Wam za miłe słowa. Bardzo się cieszę, że to co robimy spotyka się z Waszym uznaniem. Bardzo mnie to motywuje do pracy 🙂 Dziękuję, dziękuję 🙂

Dzisiaj czwartek, więc nawiążemy do lekcji poniedziałkowej –  https://englishwithlittleant.wordpress.com/2014/02/03/monday-cat/ Dokładniej jednak rozszerzymy słówka związane z częściami ciała o “eye(s)”, “nose” oraz “mouth”.

Metody nauki:

1) Najprostszą metodą jest pokazywanie dziecku w książeczkach obrazków lub flashcards  i wielokrotne powtarzanie.

Możecie też skorzystać z mojej flashcard:

Face Flashcard

Przydatne zwroty:

  • These are the eyes
  • This is the nose
  • This is the mouth

2) Możemy też dotykać oczek, noska i ust dziecka (lub swoich) i wymawiać poszczególne słówka.

Przydatne zwroty:

  • These are my/your eyes
  • This is my/your eye
  • This is my/your nose
  • This is my/your mouth

3) Możemy rysować na kartce lub na nadmuchanym balonie. Podczas rysowania mówimy zdania z punktu pierwszego lub same słówka “eye”, “nose” i “mouth”. Prosimy dziecko, żeby za nami powtarzało.

4) Możemy wymyślić swoją melodię i śpiewać wielokrotnie powtarzając i pokazując na swojej twarzy “eye”, “nose” i “mouth” albo zwroty z punktu drugiego.

5) Możemy poprosić dziecko o narysowanie poszczególnych części twarzy: Let’s draw …

6) Po jakimś czasie prosimy dziecko o powtórzenie – pokazujemy na kartce, w książce lub na swojej twarzy poszczególną część i pytamy: What is it? I czekamy na odpowiedź. Proszę o cierpliwość 🙂

7) My podczas nauki słówek wpadłyśmy na świetny pomysł. Wzięłyśmy tzw. ruchome oczka, kolorowe czasopisma i przykładałyśmy oczka do różnych twarzy. Cały czas powtarzałam: Look at these eyes! Po jakimś czasie Mała Mrówka powtarzała za mną 🙂

Oto efekt:

P1160167 P1160171 P1160172 P1160174 P1160175 P1160176

8) Bardzo dobrym sposobem jest też wycięcie poszczególnych części z magazynów i przyklejanie na kartkę. Resztę można dorysować samemu. Tylko proszę nie zapominać o powtarzaniu słówek i używaniu zwrotów, które podałam wyżej.

P1160182 P1160180 P1160178P1160184 P1160185 P1160186 P1160189  P1160191 P1160192 P1160193

Mamy nadzieję, że Wasze lekcje też będą takie twórcze 🙂

Czekamy na efekty 🙂

P.S. Mam nadzieję, że zauważyliście nowy działy na naszej stronie – będę na bieżąco dołączała Flashcards (karty dydaktyczne) oraz Workbooks (zeszyty ćwiczeń) 🙂 Zaglądaliście?

Pierwszy zeszyt ćwiczeń w ramach powtórki 🙂 Jak Wam się podoba?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s