Thursday

Thursday – Who is happy? / Who is sad?

Witamy, witamy.

W poniedziałek zaprosiłam Was do przeprowadzenia lekcji mającej na celu zaznajomienie dzieci z przymiotnikami “happy” oraz “sad”.  Myślę, że po stworzeniu szczęśliwych i smutnych buzi dzieci bez problemu rozpoznają te dwa typy emocji. Dziś kontynuuję poniedziałkowy temat i podpowiem Wam jak można poniedziałkowe buzie wykorzystać do dalszej zabawy i jak jeszcze w inny sposób bawić się powtarzając poniedziałkowe słówka.

1) Proszę przypomnieć dzieciom najważniejsze punkty z poniedziałkowej lekcji. Następnie kładziemy buzie na dużym stole lub dywanie. Zadanie dziecka będzie polegało na odszukaniu w swoich książeczkach postaci, które są szczęśliwe oraz smutne i umiejscowieniu obrazków w odpowiednich miejscach. Proponuję, żeby unikać języka polskiego i wszystko pokazywać – dzieci zrozumieją kontekst.

Przydatne zwroty:

  • Show me your books
  • Let’s open the books
  • Let’s see who is happy
  • Let’s see who is sad
  • Is she/he happy? Yes, she/he is /  No, she/he isn’t
  • Is she/he sad? Yes, she/he is / No, she/he isn’t
  • She/he is happy
  • She/he is sad

P1160079 P1160080 P1160081    P1160085 P1160086  P1160088

2) Możemy również pozbierać wszystkie książeczki, które wykorzystaliśmy do zadania powyżej i po kolei otwierać na poszczególnych obrazkach i pytać: “Who is happy?” i “Who is sad?” Na początek wystarczy, jeżeli dziecko będzie pokazywało paluszkiem, a my zachęcamy i komentujemy: “Yes, she/he is happy/sad”. Możemy też pokazywać dane obrazki i pytać “Is she/he happy or sad”, a dziecko reaguje przymiotnikiem “happy” lub “sad”.

3) Dobrym pomysłem jest też poproszenie dziecka o narysowanie szczęśliwych i smutnych minek na małych karteczkach.

  • Draw a happy face
  • Draw a sad face

Dziecko może namalować kilka szczęśliwych i kilka smutnych, a potem możecie bawić się w układanie “wzorów”.

Wy układacie wzór:

  • happy – sad – happy – sad,

a dziecko powtarza poniżej układając karteczki i wymawia  słówka.

Możemy również układać bardziej skomplikowane “wzory:

  • happy – happy – sad -sad – happy – happy – sad – sad

Kombinacji jest całe mnóstwo.

Proszę jednak pamiętać o powtarzaniu słówek:)

Pozdrawiamy 🙂

Advertisements

One thought on “Thursday – Who is happy? / Who is sad?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s