Thursday

Thursday – Is it long? / Is it short?

Hello 🙂

Czy przypominacie sobie poniedziałkową lekcję? Zaproponowałam zabawę, podczas której głównym zadaniem dzieci było zapamiętanie dwóch przymiotników: “long” i “short”. Czy udało Wam się przeprowadzić lekcję z dziećmi?

Dzisiaj nieśmiało chciałam Was zaprosić do współpracy. Poniżej podam 3 inne sposoby na poznanie i utrwalanie tych dwóch przymiotników. Was natomiast chciałam zachęcić do zabawy i podanie Waszych pomysłów.

Pomożecie mi? 🙂

Moje propozycje:

1) Odszukiwanie w naszym otoczeniu przedmiotów, które są długie lub krótkie.

Zwroty:

  • Let’s find something that is long/short
  • What is long/short?
  • Show me something that is long/short

2) Pokazywanie dzieciom przedmiotów o różnej długości, porównywanie oraz pytanie:

  • Is it long? Yes, it is / No, it isn’t
  • Is it short? Yes, it is / No, it isn’t

Dzieci powinny bez problemu podać poprawną odpowiedź.

3) Narysowanie na kartce długich i krótkich linii i pytanie:

  • Which line is long?
  • Which line is short?

Możemy również poprosić dzieci o narysowanie poszczególnych linii:

  • Let’s draw a long line
  • Let’s draw a short line

Czy pomożecie mi dokończyć listę? 😉

Leave a Reply

