Monday

Monday – Cartoon

Witajcie w nowym tygodniu.

Pora rozpocząć nowy rozdział. Już trzeci 🙂 Osoby, które dołączyły do nas niedawno zapraszam do zakładki Chapters. Znajdziecie tam wszystkie rozdziały wraz z poszczególnymi lekcjami. Jestem bardzo ciekawa Waszych opinii. Czy korzystacie z naszych lekcji? Co jeszcze mogłabym zmienić? Niedawno usłyszałam propozycję, żeby przygotowywać konspekty do poszczególnych lekcji do wydrukowania – wraz z proponowanymi przeze mnie zwrotami, żeby wszystko mieć pod ręką w czasie pracy z dziećmi. Myślę, że to świetny pomysł i jak tylko znajdę dłuższą chwilkę – na pewno je przygotuję 🙂

Rozdział, który rozpoczynam dzisiaj będzie rozdziałem nawiązującym do sposobów uczenia dzieci języka angielskiego poprzez bajki, książeczki oraz piosenki. Oczywiście w oparciu o prace manualne. Dzisiaj rozdział pierwszy – BAJKI. Jak już wielokrotnie pisałam, bajki są świetnym sposobem na naukę. Dzieci nie tylko miło spędzają czas, ale również (albo przede wszystkim) nieświadomie przyswajają język angielski. Bajki zapewniają kontekst, który jest kluczem do pełnego zrozumienia. Polecam kilkakrotne puszczanie jednej bajeczki – zwłaszcza, jeżeli dziecko samo tego chce. Powtarzanie najważniejsze 🙂

Chciałabym zaproponować Wam dziś następującą zabawę.

1) Wybieramy bajkę w języku angielskim lub bajkę uczącą języka angielskiego. My wybrałyśmy Dorę Podróżniczkę – Dora the Explorer. Warto na początku przygotować ilustrację przedstawiającą Dorę wraz z przyjaciółmi. Oglądnęłyśmy bajkę w polskiej wersji językowej (plus angielskie zwroty). Przypominam, że jest jeszcze wersja anglojęzyczna (z hiszpańskimi zwrotami).

  • Let’s watch the cartoon
  • How about watching the cartoon about Dora
  • Do you like this cartoon?
  • I like it
  • It is very nice

Puszczamy bajkę i oglądamy z dzieckiem. Komentujemy i powtarzamy za Dorą zwroty z dzieckiem. Zachęcamy dziecko do powtarzania. W trakcie oglądania możemy też poprosić dziecko o rysowanie miejsc, do których udaje się Dora.

2) Po oglądnięciu bajki krótko streszczamy jej treść. Proponuję w czasie teraźniejszym. Możemy utworzyć wiele prostych zdań w zależności od tematu bajki.

  • This cartoon is about a little girl and her monkey
  • She has a map and a backpack
  • Her eyes are brown
  • Her hair is brown
  • Dora meets her monkey
  • She likes her monkey
  • The monkey is nice
  • They go to the forest
  • They go to the house

Podczas relacjonowania unikajmy języka polskiego. Lepiej rysujmy lub pokazujmy wszystko i mówmy wyłącznie po angielsku.

3) Pora na przygotowanie wybranej postaci z bajki. Naszą Dorę wykonałyśmy z pudełka po ciastkach i papieru kolorowego. W ten sposób powstała papierowa pacynka.

  • Let’s make Dora
  • Take a box and colored paper
  • Cut her head, hair, nose, eyes, mouth, hands, tummy, legs
  • Cut her t-shirt, trousers and shoes
  • Now it is a puppet

Możemy teraz odgrywać scenki przy pomocy naszej pacynki.

  • Hello, I am Dora
  • What is your name?
  • How are you?
  • I am fine
  • Let’s play
  • Where is my head?
  • Where is my mouth?
  • Where are my eyes?
  • Where are my hands?
  • Where are my shoes?
  • I love you!

Nasza Dora 🙂

P1120228

Podsumowując, jest to bajka godna polecenia. Uczy nie tylko języka, ale podstawowych wartości. Jest kompletnie pozbawiona negatywnego przekazu. Bardzo kolorowa i pobudzająca do myślenia. My bardzo lubimy 🙂

Czy oglądacie Dorę z Waszymi dziećmi?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s