Friday

Friday – I teach English with Little Ant – Lesson 6

Morning 🙂

Witajcie na kolejnej lekcji. Dzisiaj przy tablicy http://www.kreatywnik.bloog.pl

Mama Agnieszka jest niezwykle kreatywną osobą. Jej blog jest jednym z pierwszych blogów, którego odwiedziłam, gdy moja Mała Mrówka zaczęła interesować się pracami plastycznymi. Korzystałam z wielu Jej pomysłów. Nie ukrywam, że ciągle śledzę na bieżąco Jej wpisy i jestem pełna podziwu dla Jej konsekwencji i wytrwałości. Agnieszka jest Mamą bliźniaków – Martynki i Tomka.

Bardzo się ucieszyłam, gdy Agnieszka zgodziła się na udział w Programie. Wiedziałam, że Jej lekcja będzie bardzo ciekawa. I rzeczywiście tak jest 🙂

Zapraszam na LESSON 6

DSC_0313

Źródło: kreatywnik.bloog.pl

Krótki opis lekcji:

  • Nasi uczniowie mają 4 latka
  • Mama wybrała dla swoich dzieci lekcję https://englishwithlittleant.wordpress.com/2014/02/06/thursday-eyes-nose-and-mouth/
  • Lekcję rozpoczęło wspólne oglądanie książeczek i używanie zaproponowanych przeze mnie zwrotów
  • Następnie na bazie Flashcard dzieci ponownie powtarzały słownictwo
  • Mama i dzieci pokazywały również poszczególne części twarzy na sobie
  • Mama zaproponowała także wysłuchanie piosenki z lekcji https://www.youtube.com/watch?v=lVINkMH0BUA
  • Bardzo spodobał mi się pomysł narysowania buzi i jej uzupełnianie
  • Wykorzystano nawet nasz pomysł z przykładaniem ruchomych oczek do postaci
  • Pod koniec lekcji wszystkie słówka zostały powtórzone, a nawet wprowadzono nowe na prośbę dzieci

Krótka ocena:

Lekcja bardzo przemyślana i bogata w materiały. Z opisu Mamy wynika, że dzieci bardzo się w lekcję zaangażowały i chętnie w niej uczestniczyły. Poza tym, Mama potrafiła dopasować nasze pomysłu do potrzeb własnych dzieci. Podczas lekcji dzieci rozwijały różne umiejętności – słuchały, wykonywały prace plastyczne, pokazywały i śpiewały. W ten sposób odbierały lekcję (prawie) wszystkimi zmysłami – bardzo mi się to podoba! Cieszę się, że dzieci zaciekawiły się tematem i zadawały dużo pytań. Widać, że polubiły angielski i przed Mamą kolejne wyzwania 🙂

Zadanie domowe:

Polecam pozostałe piosenki https://englishwithlittleant.wordpress.com/2014/02/08/saturday-eyes-nose-and-mouth-songs/ w ramach powtórek. Przygotowałam też nowe Flashcards z tego tematu.

Ocena bardzo dobra.

Zapraszamy na całą lekcję.

Lesson 6

2 thoughts on “Friday – I teach English with Little Ant – Lesson 6

  1. Dziękujemy za inspirację. Przyznam, że nie spodziewałam się aż takiego zainteresowania dzieciaków językiem obcym. Od czasów lekcji cokolwiek nie robimy, czego nie powiem pytają mnie jak to jest po angielsku – co i dla mnie jest dobrą powtórką, bo od pewnego czasu angielskiego używam (właściwie to używałam) zdecydowanie rzadziej…

    1. My również dziękujemy. Fakt, że Twoje dzieci pytają o słówka w języku angielskim świadczy o zainteresowaniu tym językiem. Tak jak wspomniałam – wielkie wyzwanie przed Tobą 🙂 Wykorzystaj to, że dzieci chcą sie uczyć – to już sukces 🙂

Leave a Reply

