Monday

Monday – Song

Witajcie.

Dziś ostatnia – trzecia lekcja w ramach rozdziału “kulturowego”. Mieliśmy bajkę (cartoon) – https://englishwithlittleant.wordpress.com/2014/03/10/monday-cartoon/ i książkę (book) – https://englishwithlittleant.wordpress.com/2014/03/17/monday-book/. Dzisiaj pora na piosenkę – song. Wybrałam tradycyjną piosenkę anglojęzyczną (tzw. nursery rhyme) “Twinke, twinkle little star”. Melodia wpada w ucho, a słowa są bardzo proste. Tradycyjnie już pokażę Wam jak połączyć naukę tej piosenki z pięknym dziełem plastycznym. Zatem zapraszam na lekcję.

1) Na początek proszę pokazać dziecku piosenkę lub też samemu zaśpiewać.

Źródło: Youtube

Twinkle, twinkle little star,
How I wonder what you are.
Up above the world so high,
Like a diamond in the sky.

Twinkle, twinkle little star,
How I wonder what you are.
(repeat)
How I wonder what you are.

2) Proszę pokazać dziecku wydrukowane wcześniej flashcards.

Sky flashcard

Diamond flashcard

World flashcard

Star flashcard

Proszę pokazywać i głośno wymawiać poszczególne słówka. Możemy też poprosić dziecko o pokolorowanie.

  • Let’s colour the star
  • Let’s colour the sky
  • Let’s colour the world
  • Let’s colour the diamond

3) W następnej kolejności proponuję zobrazowanie danych słówek. Mała Mrówka wycięła gwiazdkę, niebo, świat oraz diament i ozdobiła papierem kolorowym.

Potrzebne zwroty:

  • Let’s make the star / the sky / the world / the diamond
  • Draw the star / the sky / the world / the diamond and cut them
  • Take the scissors
  • Let’s take the coloured paper and decorate them
  • Take some glue

Proponuję również nazywanie poszczególnych kolorów:

  • The star is yellow
  • The sky is blue
  • The world is blue and green
  • The diamond is white

P1160724 P1160740 P1160730 P1160746

4) Potrzebne będą również patyczki, które przymocowujemy do gotowych już obrazków za pomocą taśmy klejącej.

  • Take a stick and sellotape
  • Turn the picture
  • Put the stick on it  and give some sellotape on the top

P1160734 P1160736

5) Nasze “kukiełki” gotowe (troszkę nieproporcjonalne;). Teraz jeszcze raz (albo wiele razy) puszczamy dziecku piosenkę, śpiewamy i gdy tylko padają “nasze” słowa podnosimy daną “kukiełkę”. W ten sposób jesteśmy w stanie zilustrować piosenkę, a dziecko bardzo szybko nauczy się zaproponowanego słownictwa. Możemy też odwrócić role i poprosić dziecko o podnoszenie”kukiełki” gdy tylko usłyszy dane słówko.

P1160750

Zapraszamy do zabawy 🙂

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s