Wednesday

Wednesday – The Ugly Duckling

Witajcie.

Tak się ostatnio składa, że polecam Wam same książeczki. Może to i dobrze, prawda? Ostatnio trafiam na same perełki, obok których nie mogę przejść obojętnie. Jak już zapewne wiecie, uwielbiam książeczki w języku angielskim, bo to właśnie one (zaraz obok piosenek), najlepiej wpływają na przyswajanie języka angielskiego. Pierwszym krokiem do nauki jest słuchanie. Książeczki są jednak przyjemniejsze dla oka ze względu na ilustracje (które, moim zdaniem, lepiej wpływają na rozwój wyobraźni niż oglądanie bajek – co oczywiście nie znaczy, że nie polecam oglądania – wręcz przeciwnie). Książki jednak powinny zajmować pierwsze miejsce. Myślę, że się ze mną zgodzicie. Wspomniałam o ilustracjach. Osoby, które czytały wpis o książeczce “Oto Londyn” – https://englishwithlittleant.wordpress.com/2014/03/05/wednesday-oto-jest-londyn/, wiedzą na jakie ilustracje zwracam uwagę i jakie cenię. Mają być proste i pozostawiające pole do włączenia wyobraźni. Nie mogą być różowe i tandetne. Muszą mieć styl i to “coś”.  Jeżeli znajduję książeczkę w języku angielskim godną uwagi i do tego ilustracje spełniają moje (może i wygórowane) oczekiwania, od razu musi znaleźć się na półce Małej Mrówki. Tak właśnie stało się z książeczką, o której dziś napiszę kilka słów.

Książeczka, którą dziś polecam to “The Ugly Duckling” (Hans Christian Andersen) w tłumaczeniu Jarosława Iwaszkiewicza i ilustracjami Diany Karpowicz.

Treści nie muszę opisywać, bo myślę, że wszyscy doskonale ją znają i za pewne Wasze dzieci również. Dlatego tym bardziej warto przeczytać ją teraz dziecku w języku angielskim. Fakt, że znają już tę bajkę działa na ich korzyść. Mogą odnieść dane fragmenty do znanych już fragmentów w języku polskim (pomocne mogą być również ilustracje).

image1

image5image3image4image9

Co więcej, wersja, którą Wam dziś pokazuje wzbogacona jest o dodatkowe ćwiczenia i zadania dla dziecka. Polecenia oczywiście w języku angielskim.

image6image7

Książeczka dostępna jest sklepie http://www.iczytam.pl oraz bezpłatnie w wersji elektronicznej na stronie http://iczytam.pl/prod201,41

Polecam Wam bardzo serdecznie 🙂

4 thoughts on “Wednesday – The Ugly Duckling

  1. Faktycznie, ładne wydanie. I jest krzyżówka – można dla starszych dzieci:) Mamo Mrówki, napiszę Ci tutaj, choć nie na temat: zainspirowałam się Twoim uczeniem i rzuciłam coś od niechcenia mojej córce, że może angielski razem?… Od kilku dni nie mam spokoju, miałyśmy dwie lekcje, było “superowo” – słowa mojego dziecka. Będę do Ciebie zaglądać nadal! Pozdrawiam:)

  2. Witaj 🙂 Bardzo mi miło 🙂 Cieszę się, ze moje pomysły są przydatne. Bardzo mnie to inspiruje do dalszej pracy. Napisz jakie lekcje przerobilyscie 🙂 Jestem bardzo ciekawa, które są takie superowe 🙂

  3. Zainspirowałaś mnie do uczenia własnego dziecka tak ogólnie:) A korzystam na razie z własnych pomysłów + podręcznika Treetops dla przedszkolaków. Ale na pewno wykorzystam pomysły z części ciała, fajne jest z tymi oczkami chociażby:)

Leave a Reply

