Friday

Friday – I teach English with Little Ant – Lesson 9

Helloooooo 🙂

Witamy w piątek na lekcji numer 9. Za każdym razem, gdy otrzymuję szkic lekcji jestem pod wrażeniem pomysłowości Mam. Cieszę się niezmiernie, że moje lekcje nie są ślepo powielane. Mamy wykazują się niezwykłą kreatywnością i co najważniejsze, znajomością swoich dzieci. Wiedzą, które elementy z lekcji wykorzystać, które zmienić i dostosować do swoich dzieci, a które zastosować bez jakichkolwiek zmian. W ten sposób za każdym razem na bazie mojej lekcji powstaje całkowicie indywidualna i autorska lekcja. Tak też jest w przypadku dzisiejszej lekcji.

Lekcja została przygotowana przez Mamę Martę, autorkę bloga http://mamasfirst.blogspot.com/. Wspomniałam o indywidualnym podejściu do moich lekcji i ta lekcja jest właśnie takim przykładem. Z opisu Marty wynika, że Jej synek nie lubi prac plastycznych, więc musiała skupić się na innych aspektach. Biorąc pod uwagę preferencje syna, wykorzystała następujące lekcje – https://englishwithlittleant.wordpress.com/2014/02/17/monday-happy-sad/, https://englishwithlittleant.wordpress.com/2014/02/22/saturday-happysad-songs-and-rhymes/ oraz https://englishwithlittleant.wordpress.com/2014/02/20/thursday-who-is-happy-who-is-sad/. Dokładniej jednak, wykorzystała niektóre elementy z wyżej wymienionych lekcji i stworzyła jedną – całkowicie dopasowaną do synka.

Z wielką przyjemnością zapraszam na LESSON 9

hhh

Źródło: http://mamasfirst.blogspot.com/

Krótki opis lekcji:

  • Nasz uczeń Janek ma 1,5 roczku
  • Lekcja rozpoczęła się wydrukowaniem Flashcards oraz pokazywaniem smutnych i wesołych minek
  • Mama Marta powtarzała zaproponowane przeze mnie zwroty
  • Marta postanowiła też sama narysować smutną i wesołą buzię i na ich podstawie kontynuować zabawę
  • Nasz uczeń miał również możliwość oglądnięcia i wysłuchania piosenki Happy & Sad Song ze wspomnianych wyżej lekcji
  • Mama zaproponowała również pracę z książeczkami i wyszukiwaniem wesołych i smutnych postaci
  • Janek wysłuchał jeszcze “If you’re happy and you know it”

Krótka ocena lekcji:

Dzisiejsza lekcja w najlepszy sposób obrazuje to, co staram się przekazać podczas przygotowywania lekcji. A mianowicie, że to, co proponuje musi być dostosowane do Waszych dzieci. Nie należy moich lekcji kopiować w stu procentach. One są tylko propozycją. Każda lekcja z innym dzieckiem będzie wyglądała … inaczej. Możecie bawić się moimi lekcjami, dowolnie je łączyć lub też zmieniać. Dzisiaj, na przykładzie lekcji Marty, widzimy, że jest to możliwe. Na uwagę zasługuje również ilość materiału i intensywność zajęć. Nasz mały uczeń nie miał kiedy zacząć się nudzić. Podsumowanie Marty sugeruje, że bardzo świadomie podeszła do lekcji i wie, co ewentualnie należałoby zmienić.

A moja ocena? Bardzo bardzo dobra 🙂 Dziękuje serdecznie!

Zapraszam Was na całą lekcję.

Lesson 9

 

Advertisements

2 thoughts on “Friday – I teach English with Little Ant – Lesson 9

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s