Wednesday

Wednesday – The Teacher’s Magazine – April 2014

Witam Was bardzo serdecznie. Już po Świętach, a więc pełni energii wracamy do pracy. Mam nadzieję, że Wy również 🙂

Dzisiaj obiecana recenzja czasopisma The Teacher’s Magaizne. Jak być może zauważyliście, logo czasopisma pojawiło się już jakiś czas temu na naszym blogu. Czasopismo nawiązało z blogiem English with Little Ant współpracę, a tym samym stało się naszym partnerem. Raz w miesiącu będę dla Was recenzowała bieżący numer czasopisma. Jednak nim przejdę do numeru kwietniowego, chciałabym Wam w kilku słowach przybliżyć charakter The Teacher’ s Magazine.

Czasopismo skierowane jest głównie do nauczycieli języka angielskiego – do kreatywnych nauczycieli. Tych, którzy chcą uczyć inaczej; którzy chcą wiedzieć więcej i którzy patrzą szerzej na nauczanie języka angielskiego. Jest pełne pomysłów i wskazówek. W każdym numerze znajdują się również pomoce dydaktyczne i plakaty do wykorzystania podczas lekcji. Wspomniałam, że to głównie nauczyciele są grupą docelową, ale ja spojrzałam na to czasopismo z perspektywy mamy znającej angielskiej i uznałam, że doskonale nada się do nauki dzieci. Myślę, że osoby uczące dzieci w ramach edukacji domowej  również uznają je za bardzo pomocne. Materiał zawarty w czasopiśmie jest bardzo zróżnicowany i dopasowany do różnych przedziałów wiekowych. Czasopismo jest w całości po angielsku. Każdy numer posiada temat przewodni. Dodatkowo, w czasopiśmie znajdziemy również materiały do wykorzystania podczas różnych świat wypadających w danym miesiącu, a także inne materiały do kopiowania.

Numer kwietniowy – temat przewodni “Ecosystems”.

Pozwólcie, że omówię tematy, które mnie najbardziej ujęły i które uznałam za potrzebne z własnego punktu widzenia.

image14image3image13

Pozostając przy temacie przewodnim – w czasopiśmie znajdziecie mnóstwo informacji na temu ekosystemu i środowiska, od wytłumaczenia zagadnień, przez ćwiczenia, aż po plakaty. Pojawiają się również adresy ciekawych miejsc w internecie, gdzie możemy naszą wiedzę poszerzać. Swoista lekcja biologii po angielsku.

image10image9image4  image8image11   image

Na uwagę zasługują również ćwiczenia poświęcone Shakespeare’owi pod tytułem “How well do you know Shakespeare”.

image6

Artykuły poświęcone  świętom w przeróżnych zakątkach świata uznaję za niezwykle wartościowe. Dzięki nim dzieci poznają inne kultury podczas nauki języka. Cenię to wyjątkowo.

image1

Wspomniałam również o materiałach do kopiowania, których jest rzeczywiście bardzo dużo. Poniżej zdjęcia przykładowych. Przy okazji, czy wiecie, że dziś świętujemy “Book Day”?

image2  image7image5

Z przyjemnością przeczytałam również artykuły na temat przydatności podręcznika podczas lekcji oraz technologii pomagającej nam dotrzeć do dzieci. Zawsze zastanawiałam się czy podręcznik podczas zajęć jest rzeczywiście potrzebny. Osobiście wolę swoje programy nauczania, nie lubię bazować na książce, a przynajmniej nie w całości. A co do technologii, to tej pory byłam zupełnie na nie. Dzięki tym dwóm artykułom popatrzyłam na powyższe zagadnienia nieco inaczej. Znalazłam złoty środek. Szczegółów zdradzić nie mogę. Ale mogę zaprosić Was do przeczytania bieżącego numeru The Teacher’s Magazine .

Czasopismo niezwykle poszerza horyzonty. Jak już pisałam, moim zdaniem jest nie tylko dla nauczycieli, ale również dla rodziców zajmujących się edukacją swoich dzieci. Na tacy podano świetne pomysły na lekcje dla starszych jak i młodszych dzieci. Bez wątpienia znajdziemy w czasopiśmie materiały, które będziemy mogli dopasować do potrzeb konkretnych dzieci. Myślę, że zamiast żmudnego i czasem długotrwałego szukania w internecie inspiracji, możemy sięgnąć po wspomniane czasopismo, a na pewno znajdziemy zarówno tematy do pracy z dziećmi, jak i artykuły wspomagające nas samych na polu edukacji dzieci.

Jestem bardzo ciekawa Waszych opinii. Czy spotkaliście się już z The Teacher’s Magazine? Co myślicie o tym czasopiśmie?

One thought on “Wednesday – The Teacher’s Magazine – April 2014

Leave a Reply

