Monday

Monday – Storm

Hello,

Dzisiejsza lekcja zamyka 5 rozdział poświęcony zjawiskom pogodowym. Po szczegóły dotyczące wcześniejszych rozdziałów zapraszam do oddzielnej zakładki na górze stronie.

Zatem zabieramy się do pracy i “robimy” burzę.

1) Przygotowujemy niebieski papier kolorowy, dziurkacz oraz sznurek

2) Rysujemy dziecku kropelki (albo pozwalamy dziecku, zależy od wieku) i prosimy o wycięcie.

  • I am drawing raindrops
  • Let’s cut the raindrops
  • The raindrops are ready

image image1

3) Dziurkaczem robimy dziurki na każdej kropelce.

  • Let’s make some holes with a puncher

image2

4) Bierzemy sznurek i nawlekamy krople. Należy pamiętać o supełkach, dzięki którym kropelki nie będą spadały i będą w pewnej odległości od siebie.

  • Take the string
  • Thread the raindrops
  • I will make some knots
  • We are threading the raindrops
  • The rain is ready

image3

5) W następnej kolejności wieszamy sznureczki i “robimy” burzę. Dmuchanie na sznurki to wiatr, klaskanie to grzmoty, a gaszenie i zapalanie światła to błyskawice. Najpierw tłumaczymy, a potem naprzemiennie wykonujemy wszystkie czynności – parokrotnie.

  • Let’s blow – it is the wind
  • Let’s clap our hands -it is the thunder
  • Let’s switch on and off the light – it is the lightening
  • Blow!
  • Clap your hands!
  • Switch on the light!
  • Switch off the light!
  • We are having the storm now!

image5

Mam nadzieję, że lekcja Wam się spodobała. Mrówka świetnie się bawiła i myślę, że Waszym dzieciom burza również przypadnie do gustu.

Pozdrawiam!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s