Monday

Monday – Water

Good morning.

Dzisiaj kontynuujemy rozdział szósty. W ramach tego rozdziału proponuję Wam drugą lekcję. Tematem jest woda – water. Przy okazji chciałabym Wam przypomnieć jak ważny jest kontekst i Wasze zachowanie podczas lekcji. Możemy całkowicie zrezygnować z języka polskiego, jeżeli będziecie dokładnie komentować i pokazywać, co należy zrobić.

Zapraszam na lekcję.

1) Proszę przygotować następujące materiały: słoiczek, plastelinę, rybkę. My jeszcze użyłyśmy brokatu. Można tą wersję bardzo rozbudować (np. dodać roślinki).

2) Pokazujemy dziecku co mamy i przechodzimy do lekcji.

  • It is a jar
  • It is a cover
  • It is a fish
  • It is plasticine
  • Let’s put some plasticine on the cover (zostawiamy pośrodku miejsce na taśmę, żeby przykleić rybę)
  • Leave some space inside
  • What colour would you like?
  • Maybe green/blue/yellow? (pokazujemy dziecku plastelinę w danym kolorze)
  • Take the fish and attach it to the cover with some tape (my użyłyśmy mocnej taśmy dwustronnej)
  • Take the jar and pour some water inside
  • Turn off the tap
  • It is enough
  • Now take the cover and put it on the jar – like this – and twist (pokazujemy w jaki sposób dziecko ma zakręcić słoik)
  • It is time to turn the jar
  • Look! The fish is swimming in the jar!
  • The fish is swimming in the water
  • Can you shake it?
  • Shake it! Shake it!

P1150977  P1150978P1150979P1150984P1150983   P1150986   P1150989 P1150990

Mała Mrówka nie potrafiła rozstać się z rybką w słoiku. Potrząsając słoikiem wołała: “Shake it! Shake it”. Gdyby nie miała słoiczka w ręce, byłabym bardzo zaniepokojona 😉

Advertisements

2 thoughts on “Monday – Water

  1. Chylę czoła! Lekcja genialna! Bardzo podoba mi się kierunek, w jakim zmierzasz układając kolejne lekcje, angielskie komentarze są coraz bardziej rozbudowane i Twoja pomysłowość nie zna granic. Podsumowanie: nasz kurs angielskiego, na który uczęszczamy i płacimy niemałe pieniądze nie jest wcale lepszy od tego co Ty proponujesz! Powinnaś załozyć szkołę językową dla dzieci!

    Zaznaczę jeszcze,że utworzenie rozdziałów bardzo ułatwiło przeglądanie strony. Po raz kolejny DZIĘKUJEMY!

  2. Aniu. Bardzo, bardzo Ci dziękuję za tak miłe słowa. Jest mi niezmiernie miło, że ktoś rzeczywiście uznaje moje wypociny za pomocne. Jeżeli natomiast chodzi o szkołę językową dla maluchów, to generalnie w ramach swojej działalności uczę już dzieci wprowadzając na zajęciach swoje pomysły i metodę. Fajnie, że rozdziały też okazują się pomocne. Jeżeli miałabyś jeszcze jakieś uwagi albo sugestie to jestem otwarta i chętnie coś zmienię 🙂 Pozdrawiam!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s