Monday

Monday – Ice-cream

Dzień dobry, dzień dobry.

Po dwóch lekcjach plenerowo-domowych przyszła kolej na kolejną. Były już ślimaki i był paw. Postanowiłam nieco zmienić obszar zainteresowań. Przy obecnej pogodzie, postanowiłam zaproponować Wam lodową lekcję. Tym razem jednak zamiast szukania w plenerze naszego “obiektu”, postanowiłam zaproponować Małej Mrówce zrobienie piankowych lodów w ogródku.

Do przygotowania piankowych lodów potrzebujemy: miskę, wodę, płyn do kąpieli oraz kubeczki.

Postawiłam przed Małą Mrówką miskę pełną piany i zaczęłyśmy. Mała Mrówka znała już słówko ice-cream, więc nie pokazywałam ilustracji przedstawiającej lody. Niemniej polecam pokazanie ilustracji dzieciom, dla których słówko będzie nowe.

  • I love ice-cream!
  • Can I have some ice-cream, please?
  • I would like a big ice-cream
  • I would like two scoops
  • Thank you
  • It is delicious!
  • Yummy, yummy!
  • I want more!

P1170699 P1170703 P1170704 P1170705  P1170708 P1170710 P1170712 P1170715

Mała Mrówka zaserwowała Mamie całe mnóstwo lodów. Próbowałyśmy też zamienić się rolami, ale Mrówka o wiele bardziej wolała sama przygotowywać lody.

Później w domu zrobiłyśmy lody na kartce przy pomocy pianki (nieco innej 😉 oraz filcu. Położyłam przed Mrówką wszystkie materiały, narysowałam rożek i zaprosiłam do zabawy.

  • It is a cone
  • What is missing?
  • Yes, the ice-cream is missing
  • Can you make the ice-cream?
  • What do you need?
  • Scissors? Glue?
  • How many scoops do you want?
  • What colour do you like?
  • What about a cherry at the top?
  • Your ice-cream is ready!
  • It looks delicious!
  • Yummy, yummy!

Mrówkowe lody wyglądają właśnie tak 🙂

image

Podczas tych dwóch zabaw powtarzamy te samo słownictwo. Wielokrotnie zwracamy się do dziecka używając ciągle tych samych zwrotów. Pamiętajmy o kontekście – twórzmy sytuacje jasne i klarowne. Pokazujmy wszystko i unikajmy polskiego … ale to już przecież wiecie 😉

Pozdrawiamy!

Smacznej zabawy!

 

Leave a Reply

