Wednesday

Wednesday – Second Hand Books

Hello, hello, hello.

Dzisiejszy pomysł na wpis powstał pd wpływem rozmowy jaką niedawno odbyłam z mamą jednej z moich uczennic (wiek uczennicy – lat 5). Jak wiecie, podkreślam rolę czytania po angielsku. Uważam, że jest to bardzo ważne, pomimo, że dziecko może wszystkiego nie zrozumieć. Niech słucha, przyswaja melodię oraz dźwięk języka, niech przetwarza i chowa na później. Ze swojego doświadczenia wiem, że książki, które czytałam Małej Mrówce (jak mi się wtedy wydawało) bez zrozumienia, dzisiaj są absolutnie rozumiane. Z pomocą przychodzą oczywiście ilustracje. Staram się unikać języka polskiego, ale obecnie Mrówka od czasu do czasu pyta mnie podczas czytania o znaczenie danych słów. Próbuję najpierw pokazywać lub wskazywać na ilustracje, wyjaśniać innymi słowami po angielsku zanim podam słowo w języku polskim. W większości przypadków udaje się bez polskiego. Uff 🙂 Mama musi się nagimnastykować.

Wracając jednak do sedna. Mama mojej uczennicy doskonale wie jakie mam podejście do czytania i bardzo często mówię, żeby czytać, czytać i jeszcze raz czytać. Właśnie podczas ostatniej naszej rozmowy owa mama stwierdziła, że nie jest w stanie czytać książek w języku angielskim, a przynajmniej nie tak wiele jakby chciała. Nie ze względu na swoje umiejętności ani brak czasu, ale ze względu na bardzo wysokie ceny książek. Rzeczywiście, książki w języku angielskim bywają dużo droższe od tych w języku polskim. Przyznałam jej rację, ale zaraz zapytałam czy pomyślała o kupowaniu używanych angielskich książeczek. Spojrzała na mnie i pokręciła przecząco głową. Powiedziała, że zupełnie o tym nie pomyślała. Nie wiedziała też, że książeczki dla dzieci można bez problemu kupić. Myślę, że większości wydaje się, że po angielskie książeczki należy udać się do Anglii lub sprowadzać. Nie wiem jakie jest Wasze doświadczenie w tej kwestii. Namawiam Was jednak do szukania np. na allegro lub innych podobnych miejscach. Ja zaopatruję Mrówkę w książeczki po angielsku w cenie od 1 zł wzwyż. Wybór ogromny. Można znaleźć książki nowe, ale również używane w bardzo dobrym stanie. Właśnie te używane są bardzo tanie i … bardzo cenne 🙂

Jakie jest Wasze doświadczenie? Pomyśleliście o tym?

 

Leave a Reply

