Monday

Monday – Doll

Hello.

Czy potraficie uwierzyć, że za tydzień zaczyna się nowy rok szkolny? Że to już koniec wakacji? Ja – nie. Nie potrafię też uwierzyć, że moja Mała Mrówka od września znajdzie się w przedszkolu. Przecież dopiero co się urodziła. Mrówka przedszkolakiem? Niesamowite! Jestem ciekawa jak będzie wyglądał Jej pierwszy dzień w przedszkolu. Jestem ciekawa czy wśród Was też są rodzice tegorocznych przedszkolaków. Może poniesiemy się na duchu? 😉

Wracając jednak do tematu dnia. Dziś ostatnia lekcja plenerowo-domowa. W piątek również po raz ostatni dziewczyny z bloga Mary w Plecaku podzielą się z nami swoją wersją dzisiejszej lekcji. A od września planuję zmiany. Będzie nas nieco mniej ze względu na rozpoczęcie nowego roku szkolnego i bardzo dużo pracy. Poza nauczaniem podjęłam się nowych wyzwań – jednym z nich jest pisanie do czasopism. Ogromnie się cieszę i jestem bardzo dumna 🙂 Już od września w czasopiśmie “Bliżej Przedszkola” będę miała swój kącik, gdzie co miesiąc znajdziecie pomysły na lekcje. Od czasu do czasu moje “mądrości” będą się pojawiały w innych czasopismach – o czym będę Was oczywiście na bieżąco informowała.

Dobrze, wracamy do lekcji. Dziś lala. Mała Mrówka podczas jednej ze swoich wycieczek odwiedziła Muzeum Zabawek w Krynicy. Na marginesie dodam, że bardzo wzruszyła mnie ta podróż w czasie, bo znalazłam wiele zabawek, które pamiętam ze swojego dzieciństwa. Jednego misia, którego znalazłam za witrynką mam do dziś 🙂 Mała Mrówka oglądała wystawę z ciekawością, pytała i wydawała się być nieco zaskoczona. Ach ta dzisiejsza młodzież 😉 Naszą uwagę przykuły lalki. Jedne piękne, ubrane w suknie z falbanami. Inne dosyć przerażające. Mrówka szybko je mijała. Zastanawia mnie fakt zupełnie innego poczucia piękna obecnie i w dawnych czasach. Czy dziewczynki nie bały się tych lalek? Przyznam, że ja też czułam się dość dziwnie patrząc w niektóre oczy lalek. Spójrzcie na zdjęcie 🙂

P1170760

Stojąc jednak przed jedną z witrynek z lalami, pomyślałyśmy o angielskim:

  • Look, it is a doll
  • Do you like it?
  • No, I don’t
  • The doll has eyes, the nose, the mouth, the ears and the hair
  • The hair is long
  • The eyes are brown
  • And the doll has a cap
  • And a long white dress
  • Where are the hands and legs?
  • Where are the fingers?
  • Where is the tummy?
  • Where are the kness?
  • Where are the feet?
  • Where are the shoes?
  • The shoes are missing
  • No shoes
  • I can’t see any shoes

Później nazywałyśmy wszystkie zabawki w muzeum po angielsku.

A w domu powstała nasza lala – oczywiście dużo piękniejsza od tych w muzeum 🙂

  • What about making our own doll?
  • Look, it is a doll
  • Let’s draw the eyes, the nose and the mouth
  • The doll is smiling
  • What about the hair?
  • Let’s make it
  • I have a string for you
  • Take some glue and stick it on the head
  • Now the doll has the long hair
  • Please colour the dress, the face and the hands
  • She is beautiful!
  • Well done!

image

Mam nadzieję, że wykorzystacie pomysł z lalą do zabaw z własnymi dziećmi.

Pozdrawiamy (jeszcze wakacyjnie)!

 

One thought on “Monday – Doll

Leave a Reply

