Inne

Ostatni dzień miesiąca – Pakiety “Bliżej Przedszkola” – Wrzesień

Dzień dobry.

Dziś ostatni dzień września, więc pora na krótką recenzję wrześniowego pakietu pomocy dydaktycznych czasopisma “Bliżej Przedszkola”. Zanim jednak przejdę do recenzji, chciałam Wam nieco przybliżyć czasopismo, które już od jakiegoś czasu jest mi bardzo bliskie i to nie tylko ze względu na fakt, że właśnie od września ukazują się w nim moje pomysły na przeprowadzenie twórczych i kreatywnych lekcji języka angielskiego.

Czasopismo skierowane jest do nauczycieli przedszkola. Tak jest napisane na okładce, tak myślałam ja i taki myśli za pewnie większość z Was. Jednak mając w rękach czasopismo razem z pakietem pomocy dydaktycznych pomyślałam, że przecież każdy rodzic, bazując na scenariuszach zajęć, może przeprowadzić małą lekcję w domu. Korzystając z faktu, że jakiś czas temu Mała Mrówka była chora i nie chodziła do przedszkola, postanowiłam przetestować scenariusze w domu. Dzięki temu zabrałam Mróweczkę do Egiptu i do Chin, porozmawiałyśmy min. o zanieczyszczeniu wody, o wierszyku “Paweł i Gaweł” oraz o podróży koleją i wyprawie na pocztę. Tematów jest całe mnóstwo. Znajdziecie również inspiracje plastyczne oraz ciekawe artykuły. Scenariusze jasne i bardzo ciekawe, a pakiet dydaktyczny uzupełniający scenariusze bardzo przydatny.

Więcej pomocy dydaktycznych do każdego wrześniowego scenariusza znajdziecie również na stronie czasopisma – tutaj.

Zerknijcie na artykuły we wrześniowym numerze  – tutaj.

Zapraszam też do odwiedzenia strony, na której można przyjrzeć się wrześniowemu pakietowi pomocy – tutaj oraz do zobaczenia moich zdjęć.

image image1 image2

Postanowiłam wykorzystać plansze na temat podróży koleją do zabawy z językiem angielskim:

  • Put the pictures in the correct order
  • They are buying the tickets
  • They are getting on the train
  • They are waving goodbye
  • The ticket inspector is checking the tickets

Nowe słówka:

  • train station
  • train
  • clock
  • passenger
  • ticket inspector
  • luggage
  • ticket

Mała Mrówka układała obrazki w kolejności, a następnie reagowała na pytania:

  • Where is a train/passenger/clock etc.
  • What is it?
  • What are they doing?
  • What is the ticket inspector doing?
  • How many people can you see?
  • How many people are there on the train?

image3 image4

Niezmiernie żałuję, że nie znałam czasopisma wcześniej. Jednocześnie cieszę się, że teraz co miesiąc będę miała okazję przeprowadzać małe lekcje przedszkolne u siebie w domu.

Serdecznie polecam.

Czy znacie czasopismo “Bliżej Przedszkola”?

2 thoughts on “Ostatni dzień miesiąca – Pakiety “Bliżej Przedszkola” – Wrzesień

Leave a Reply

