Inne

Droga do Małej Mrówki, czyli jak powstał podręcznik

Dzień dobry.

Na wstępie dziękuję za miłe słowa na temat Małej Mrówki. Wkrótce przybliżę Państwu cały mrówkowy zestaw. W dniu dzisiejszym chciałabym jednak cofnąć się do przeszłości.

Założyłam bloga w styczniu 2014 roku – nazwałam go English with Little Ant – od imienia córeczki Antoniny – mojej Małej Mrówki. Moim celem było pokazanie mamom przebywającym w domach z dziećmi jak łatwo i przyjemnie mogą uczyć swoje dzieci języka angielskiego. Moją największą motywacją była córeczka, która pokochała angielski. Wraz z Jej zainteresowaniem wzrastało moje przekonanie, że angielski może stać się częścią dziecięcego świata. Należało jednak podchodzić do tej nauki w umiejętny sposób. Obserwowałam swoją córkę i stworzyłam swój mały system nauki, a raczej zabawy. Dzieliłam się swoimi pomysłami na blogu. Z czasem okazało się, że z moich lekcji korzystają również nauczyciele przedszkoli. Zaczęłam pisać artykuły i scenariusze do czasopism. Rok temu zaproponowano mi stworzenie podręcznika. Propozycję przyjęłam z wielką radością, tym bardziej, że myśl wydania książki chodziła za mną od dłuższego czasu. Chciałam stworzyć książkę, która wypełniłaby lukę na rynku wśród podręczników dla przedszkolaków. Dokładnie wiedziałam jak powinna wyglądać. Ucząc dzieci i pracując z wieloma podręcznikami, zawsze miałam poczucie, że można ciekawiej  i … inaczej. Wielokrotnie zdarzało się, że musiałam przygotowywać materiały uzupełniające podręcznik, z którego wówczas uczyłam we własnym zakresie. Sama też przygotowywałam zajęcia. Wiązało się to z dodatkową pracą i poświęconym czasem. Dlatego też English with Little Ant jest odzwierciedleniem moich przemyśleń i obserwacji – zapełnieniem braku, który odczuwałam pracując z innymi podręcznikami. Stworzyłam kompletny zestaw do nauki bez konieczności dodatkowej pracy po stronie nauczyciela. Jednocześnie chciałam podkreślić i wrócić tym samym do założenia, którym kierowałam się zakładając bloga, że podręcznik może być również wykorzystywany do nauczania dzieci w domu.

Teraz, trzymając w rękach podręcznik Małej Mrówki czuję wielkie szczęście, że nauczyciele będą mieli szansę na rozkochanie dzieci w angielskim; że dzieci będą przede wszystkim czerpały radość i satysfakcję z samego przebywania z angielskim; że dzięki temu zestawowi świat angielskiego wyda się dzieciom ciekawy i zachęcający. Koncepcja książki opiera się głównie na naturalności, pozytywnej atmosferze i braku jakiegokolwiek przymusu. Tym samym pokłada nadzieję w intuicję i szczerość dzieci w procesie uczenia się. Angielski kojarzy się z radością i mile spędzonym czasem. To nie jest nauka. Angielski staje się zabawą, a zabawa angielskim.

Nie może być inaczej.

P.S. Za niedługo przybliżę Państwu zestaw Małej Mrówki. Wrócę również do typowych dla bloga propozycji na lekcje języka angielskiego.

One thought on “Droga do Małej Mrówki, czyli jak powstał podręcznik

Leave a Reply

