Morning 🙂
Dzisiaj lekcja numer dwa w ramach rozdziału poświęconego zjawiskom pogodowym. W miniony poniedziałek wprowadziłam słówka: sunny, rainy, cloudy, snowy. Mam cichą nadzieję, że niektórym z Was udało się zrobić “pogodomierz” i przy okazji pobawić się słówkami.
Dzisiaj zrobimy tęczę. Oczywiście sposób jej wykonania jest dowolny. My zrobiłyśmy trochę nietypową 😉 Ale po kolei.
1) Najpierw robimy chmurkę. Myślę, że po poniedziałkowej lekcji, dzieci zrozumieją słówko “cloud”. Jeżeli nie, rysujemy dziecku chmurkę, a potem prosimy dziecko o jej wykonanie. Mała Mrówka dodatkowo postanowiła narysować oczka, nosek i buzię. Przy okazji chciałam Was przeprosić za brak bieżących flashcards. Niestety, jedyną wymówką jest brak czasu. Postaram się wszystko uzupełnić. Proszę o zrozumienie 😉 W zaufaniu powiem Wam, że od niedawna prowadzę zajęcia w przedszkolu 🙂
- Let’s make a cloud
- Draw the cloud
- The cloud is white
- Let’s draw the eyes, the nose and the mouth
- The cloud has the eyes, the nose and the mouth
- Look, the cloud is big
- The cloud is ready
2) Pora na tęczę. My wycięłyśmy z papieru kolorowego długie paski, które następnie zostały przyklejone do chmurki. Wcześniej pokażmy dziecku tęczę: It is a rainbow. Przy okazji powtarzamy kolory.
- Let’s make a rainbow
- Let’s cut stripes from the coloured paper
- What colour is it?
- It is white / blue / red etc.
- The stripes are long
- Let’s stick them to the cloud
- Take some glue
- The rainbow is ready
3) Po wykonanej pracy zachęcam do powtarzania zdań. Dzieciom trzeba powtarzać wiele razy – doskonale o tym wiecie 😉
Pozdrawiam.